lördag 29 januari 2011

DT-call

Stämpelkällan söker nya DT-medlemmar till sitt underbara team och jag tänkte göra ett försök. Dom vill att man gör ett kort i sin egen stil med någon av deras stämplar. Efter mycket funderingar kom jag fram till att min stil är att jag tycker om att pröva och göra olika kortvikningar och har gjort egna mallar till kort som jag har använt. Tycker om att göra enkla snygga kort utan förmycket dekoration. Jag har inte fastnat för någon speciell färg utan kan använda mig utav hela färgskalan. När jag färglägger använder jag mig mest av Tombow pennor men ibland även utav ProMarkers. Här nedan är kommer mina två kort som jag har gjort i min stil.

Det första kortet är ett så kallat Big Buckle Card. Har använt mig utav ett lila cardstock och det mönstrade pappret är från Maja Design och heter Sann Vänskap. Änglen är en digi stamp från Stämpelkällan som du kan få om du lägger dig som följare och mailar till Stämpelkällan. Jag har färglagt henne med Tombow pennor och på vingarna har jag lagt lite snow marker för att få en liten puffig effekt. Har därefter dekorerat med bling stenar.

Det andra kortet är ett bokkort. Har använt mig utav ett rosa cardstock och det mönstrade pappret är även här från Maja Design och heter Blomstra. Grattis i massor stämpeln kommer från Kortmakaren och stämpeln med damen kommer från Stämpelkällan och det är Vera som åker ruschkana. Har färglagt Vera med Tombow och på hennes näsduk har jag lagt ett lager Smooch för att få en glansig effekt. Sen har jag dekorerat med bling stenar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...