måndag 16 april 2012

Prövat en ny...

.... idé till att dekorerar block ljus med. Tänkte att om man kan stämpla och dekorera ljus så så måste det funka med servetter också. Tur var det att jag hade precis fått ett nytt fint paket med servetter som jag tänkte att jag skulle prova med. Gillade motivet på mina äpple servetter så jag tänkte att jag skulle prova med dessa. Vek upp servetten helt och tog bort dom två vita lagrena av servetter så att det bara var motiv servetten kvar, klippte sedan ut motivet och la det på ljuset. Sen var det bara till att göra lika dant som när man ska smälta in silkespappret i ljuset fast nu smälte jag in servetten. Äpple motivet räckte runt hela ljuset ( med lite modifiering vid slutet). Tycker själv att det blev läckert. Ett riktigt vår/sommar ljus att ha framme när man sitter ute på kvällarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...