söndag 1 april 2012

Beställnings kort från mormor

Min älskade mormor är en av dom personer som har fått mest av allt jag har skapat och gjort. Är så kul när man kommer hem till mormor och morfar och så ser man att det står framme så att alla kan se det. Min mormor frågade mig om jag inte kunde göra ett kort till henne som hon skulle skicka till en avlägsen släkting som har flyttat till Stockholm ( för att bo nära sina barn) och som fyllde 92 år för två veckor sen. Klart att jag ville det och nu gällde det för mig att inte göra ett allt för sött och roligt kort utan försöka hålla det stilrent och lite lagom. Tittade igenom mina digisar och hittade denna underbara blombukett med rosor. Kände direkt att denna ska jag ha på kortet och låta bilden vara fokuset. Skrev ut bilden i en lite större storlek än vanligt och målade med Tombow. Satte sedan ros buketten på 3D-kuddar för att få dom upp ifrån själva bakgrunden. Pappret till bakgrunden kommer ifrån Inkidos nya helt underbara kollektion "Spring Time" och som är inköpt hos Stämpelfabriken. La sedan lite Stickles Yellow på blommorna för att få dom att glittra lite. Min mormor blev glad för kortet och tycke att det passade bra så bra att idag så ringde mormor igen och frågade om jag inte kunde göra ett kort till denna gång till min morfars syster. Så nu ska det göras ett kort i veckan för hon behöver det till påsk så hon kan skicka det veckan efter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...