måndag 30 maj 2011

Mors dag

Igår var det mors dag och vad passar bättre att ge sin mamma än en härlig och god cupcake. Lite trixig var det i början men när man väl kom in i det så gick det undan. Har tömt mitt lager på diverse blommor till dessa så nu behöver det införskaffas nya (men vad gör det). De tutorials som jag använde mig av finns på två olika ställen. Valde att göra efter två olika eftersom det första momentet hos den ena tyckte jag var bättre än hos den andra, men det får man bestämma själv. Ni kan hitta länkarna här och här. Cupcakesen blev väldigt uppskattade och själv så har jag blivit förälskad i att göra dom. Jätteroliga att göra. Gjorde två stycken. En till min mamma och en till sambons mamma. Stämpeln på tagen kommer från Bildmålarna, blommorna har jag färglagt med vanliga färgpennor. Den första är bild på den som min mamma fick och den andra bilden är den som sambon gav till sin mamma. Är även med i Stämpelfabrikens mors dags tävling och i Svensk Scrapbookings tävling Maj- Tema Blommigt  samt i Bildmålarnas Challange med den cupcake som min mamma fick. Håll till godo och hoppas dom stillar sött suget lite. Tänk på att dom har ju inga kalorier så man kan ju ta hur många som helst...hihihi.... 

 Mammas cupcake
 Svärmors cupcake



1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...