söndag 30 januari 2011

Två kort till två coola killar

I går var det dax att fira Moa:s kusiner som fyllde år. Det blev ett stort kalas och det var mycket trevligt. Naturligtvis så behövde vi två kort till presenterna. Då båda födelsedagsgrisarna var pojkar fick det bli lite mer tuffare kort. Till kusinen som blev 12 år gjorde jag ett kort med en kille som håller en skateboard. Motivet är en free digi hos Bodilsscrappeverden och jag har målat med Tombow. Satte sedan motivet på kortet med 3D-kuddar för att lyfta upp det lite från bakgrunden. Texten har jag skrivit ut med hjälp av min dymo. Detta kort passade honom som handen i handsken då han älskar sin skateboard.
Nästa kort var till kusinen som blev 8 år och han spelar och älskar hockey så det fick bli ett hockey kort. Stämplen har jag lånat utav L8, som jag tackar så jätte mycket för, och målat har jag gjort med Tombow. Målet bakom stämplen är en bit vit punchinella (även detta ett tips från L8) och ramen till målet har jag klippt ut av vanligt cardstock. När man spelar hockey är det ju viktigt med säkerheten och därför gjorde jag även en hjälm utav punchinella som jag sedan satte fast på stämpeln med 3D-kuddar. Hela motivet sattes sedan fast över målet med 3D-kuddar. Har sedan klippt ut lite fraser från ett mönstrat papper jag hade här hemma.


2 kommentarer:

  1. Hahahaha ellerhur....så mysigt!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Amazing card ………. Great idea ..............Thanks for joining us at Bearly Mine.....

    Hugs
    Judith

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...