söndag 16 oktober 2011

Tre nya kortvikningar

I onsdags var jag inne på Stämpelfabriken för en kurs som kallades Roliga Kortvikningar med L8. Kortvikningarna som vi fick lära oss var verkligen roliga. En av dessa vikningar kommer antagligen bli årets julkort. Har inte riktigt bestämt vilken än. Vi fick lära oss tre olika vikningar som L8 (som egentligen heter Lotta) kallade överraskningskort 1 och 2 samt ett tredje som jag inte kommer ihåg namnet på. Alla papper som är använda på korten kommer från Stämpelfabriken. På det första kortet har jag använt mig utav dom nya super fina jul papprena från Reprint. Dekorerade med en vintage cut outs som jag satte fast med 3d-kuddar. Tyckte den passade bra in på stilen av kortet. Det andra kortet har jag använt dom super söta papprena från Paper Maze med spöket Laban, (finns även med lilla Anna) jätte söta är dessa papper. Dekorerade Laban med en häxhatt då jag tänkte att det skulle vara ett Halloween kort. Det tredje och sista kortet gjordes i papper från Graphic45 stämpeln som jag använt finns hos Stämpelfabriken.
Vill ni själv prova på andra vikningen så finns det en super bra beskrivning inne hos Lottas Vrå. Den är inte alls svår att göra men kan vara lite trixig innan man fått rätt på hur man ska vika. Men låt inte det skrämma er utan prova på den är jätte roliga att göra.

 Överraskningskort 1


 Överraskningskort 2

 Tredje kortet

2 kommentarer:

  1. Vad fina korten blev!!! Själv är jag lite småkär i Reprints alla nya härliga papper i deras egen pappersserie som du använde till översta kortet. Och spöket Laban är übersöt :)Vad kul att du gillade vikningarna för själv är jag helt såld.
    Ha en fortsatt bra helg!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Såå fina dina kort blev. Jag hann ju inte gå runt och kolla in alla andras så det var extra kul att få se dem här nu.

    Må gott!

    /Katarina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...