torsdag 21 november 2013

Pappas present

För ett tag sen ( lite mer än 1 år då jag fick min BIA) bestämde jag mig för att göra ett album till min pappa med hans stora hobby, Tåg. Jag bad honom välja ut bland alla sina tåg bilder dom bilder som han gillade mest, ingen lätt uppgift för honom då han har jätte många bilder på tåg. När jag väl fått bilderna började jag på albumet som visade sig skulle ta lite tid då annat kom emellan. Men i år blev det färdigt och han fick det när han fyllde år. Överraskad och glad blev han.


Framsidan på albumet. Där hittade jag ett papper som mönstret var som en räls. Kommer inte ihåg var jag hittade pappret. Verkligen passande. Tåget på spiralerna är en metall dekoration som jag hittade hos Bildmålarna.


Albumet sett från sidan. Ett tag album med olika tags som han själv kan skriva på vart bilderna är tagna ifrån.


Då en av min pappas drömmar är att få åka på den Transsibiriska järnvägen hittade jag denna karta över turen på internet och skrev ut den. Tyckte den passade bra på första sidan inne i albumet.


Olika bilder på tåg. Översta är den Transsibiriska järnvägen och tåget som går där. Den andra bilden som man kan se i fickan är Orientexpressen taget på Malmö Station när den stannade till där.



Dessa bilder är tagna i Hua Hin, Thailand och är ett gammalt ånglok som står på stationen i Hua Hin.


Detaljer på Orientexpressen



En tåg bild från Kina när dom var där på semester. På journal anteckningen står det Tåg på kinesiska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...