måndag 19 november 2012

November dop

Vi har varit på två dop nu under November månad och självklart ska det göras kort till denna stora dag. Första dopet vi var på var till sambons kusin som döpte sitt andra barn, en son. Detta dop var lagt på en torsdag, ja ni läste rätt, detta bara för att datumet på just denna dag var av stor betydelse för familjen. Visst kändes det konstigt att åka iväg på ett dop mitt i veckan men det var en väldigt fin ceremoni i kyrkan och efterföljande träff var även den mycket fin. Kortet som jag gjort till detta dop var ett Trippelt lommekort och beskrivningen hittade jag in ett nr av tidningen Ett Trykk, ett roligt kort att göra och det passade bra att göra till just detta tillfälle.
På tagen har jag använt mig utav en stämpel från Bildmålarna som jag gillar väldigt mycket. En söt liten text som passar till dop. Stämpeln jag målat är från Lili of the valley och den är super söt. Dekorerat med blommer som som fått lite Stickles på sig och även hängt ett kors bland blommorna. Texten på framsidan av kortet har jag embossat med silver.




 Framsidan på utdragstagen
 Baksidan på utdragstagen

Baksidan på kortet


Mottagarna gillade kortet väldigt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...